Was haltet Ihr denn davon ?

RainerW

"Black Nose Diva“ in Frozen Grey mit Leder Cognac
Registriert
12 Januar 2002
Ort
Straubing
Wagen
BMW Z4 G29 M40i
einem geändertem Schwungrad für den Motor ?

ltwfw_200.jpg


"...
There are significant benefits of an lightweight aluminum flywheel over a factory dual-mass flywheel. Though a lightweight flywheel does not create additional horsepower, it does allow the engine to more rapidly transfer its power to the drive train. A lightweight flywheel allows an engine to have quicker throttle response due to its reduced mass. By reducing rotating mass, the engine revs quicker under acceleration. This reduced mass equates to improved acceleration.

Construction Details and Features: With so many choices of lightweight aluminum flywheels, what makes one better than another? Rogue Engineering has used multiple flywheel manufacturers in the past, improving the design of our flywheel each every time. Our flywheels now implement some unique features not found on other designs:

  • CNC machined to factory dimensions for a exact fit
  • Replaceable, hardened steel friction surface
  • Helicoil inserts for pressure plate bolts (prevents bolts from stripping)
  • Enlarged dowel hole, like factory flywheel (where applicable)
  • Flywheel gaul plate and replacement 10.9 flywheel bolts
  • Replacement pressure plate bolts Completely zero balanced
  • Manufactured to Rogue Engineering specifications, to accept our carbon/kevlar sprung hub disc
Whereas our previous manufacturers "claimed" to have balanced their flywheels, we discovered that even 100% CNC products of this mass ALL require some level of balancing. This is to typically compensate for variables such as assembly hardware, dowel holes, dowel pins, and friction surface variations. Regardless if it is only 1 gram out of perfect zero balance, it this process is now done to all Rogue Engineering flywheels...."
 
AW: Was haltet Ihr denn davon ?

Tja, da scheiden sich die Geister ... hast du ein leichteres Schwungrad drin, dann steigt die Drehzahl zwar leichter an, aber sie fällt ebenso auch schneller ab. Das Abfallen wird dir beim Runterschalten sicher schnell negativ auffallen. Das schnellere Hochdrehen ist im Stand sicher schön, aber im normalen Fahrbetrieb ist ja nicht nur die Schwungscheibe zu beschleunigen, sondern noch weeesentlich mehr, sodass das Gewicht der Scheibe nicht mehr sooo arg ins Gewicht fallen wird.

Im ersten und zweiten Gang wirst du's wohl aber dennoch positiv bemerken.

Das Anfahren am Berg sollte schwerer fallen, aber das ist ja eher nebensächlich.

Ansonsten macht das Erleichtern der Scheibe allein wenig Sinn, wenn dann gleich noch scharfe Nockenwelle und was sonst noch zum Rundumpaket gehört.

Schädlich isses aber nicht.

Gruß, Frank
 
AW: Was haltet Ihr denn davon ?

...die Frage ist, wie "fühlt" sich das Ganze in der Praxis tatsächlich an und

was<ist es maximal wert - 595 US$ sind ja kein Pappenstil... ??!!
 
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