Meine 3.0Si Individual projekt

I`m now close to completion, just doing some finishing touches these days:)

So used the weekend very well, and wet sanded the whole car. Hood got 1500 grind, then 3000. Rest of the body just 3000, wanted to have som clear to play with later:D





 
Did you remove the orange peel at all now?

It looks great.
 
I'm interested in the Supercharger Kit ;)
About how much does it coest and who can flash the right tune for it? :D
I use my Z4 on the Racetrack..so I need more power :D
 
I'm interested in the Supercharger Kit ;)
About how much does it coest
Do you know this Thread?

"Kompressoreinbau

Habe den Tuner angeschrieben.
Angeblich haben Sie einen E90 330i mit verbautem Kit und einer Laufleistung von 50Tkm seit Umbau.
Er hat mir auch Leistungsdiagramme geschickt.
Umbaukosten mit TÜV 7700€.
Ich denke es dürfte die günstigere Lösung sein, das Kit aus den USA zu bestellen und selber zu verbauen.
Laut ESS ist der Umbauaufwand überschaubar und auch die Software wird mitgeliefert."
Quelle: http://www.zroadster.com/forum/index.php?posts/2299495/
 
Umbau ist Kinderkram für mich, aber fürs software flashen habe ich keine Hardware :(
 
Wird mitgeliefert
Musst mal im ami Forum rumlesen, da ist alles beschrieben
 
Weiß egtl. jemand was das für "Ecken" sind, die der TE unter der M Front seines Roadsters (nicht QP) hat? Ich suche verzweifelt nach einer Möglichkeit die "Ecken" an der M Front irgendwie vor einem Aufsetzen zu schützen, aber irgendwie finde ich nichts außer die nicht legalen Metalldinger aus UK, die man drunter schrauben kann.
 
Weiß egtl. jemand was das für "Ecken" sind, die der TE unter der M Front seines Roadsters (nicht QP) hat? Ich suche verzweifelt nach einer Möglichkeit die "Ecken" an der M Front irgendwie vor einem Aufsetzen zu schützen, aber irgendwie finde ich nichts außer die nicht legalen Metalldinger aus UK, die man drunter schrauben kann.

Hast du da Bilder davon? Ich weiß nicht, was du meinst.
 
Weiß egtl. jemand was das für "Ecken" sind, die der TE unter der M Front seines Roadsters (nicht QP) hat? Ich suche verzweifelt nach einer Möglichkeit die "Ecken" an der M Front irgendwie vor einem Aufsetzen zu schützen, aber irgendwie finde ich nichts außer die nicht legalen Metalldinger aus UK, die man drunter schrauben kann.

So finally here is the pics of my new Mstache carbon splitter and Tekarbon carbon spoiler.

I wanted the splitter to stand out just a little more, so I did a pinstripin to it :)

The easy way had been doing a vinyl pinstripe, but I wanted a painted pinstripe. So I bought some red vinyl and used it as a marker for the fineline masking tape :D

post-54551-0-64535300-1447529066.jpg

Mustache carbon splitter denke ich [emoji6]

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=526764
 
Nein, ich meinte nicht das Schwert sondern die andere Variante, die nur unter den Ecken befestigt ist. Minotaurus hat genau die richtigen Bilder genannt :)
 
Hi,

Great project and amazing looking Z4!

You now are running the car with the compressor kit for more than one year.
Could you share your experience with this setup? How many KM did you do with the car? What's your impression regarding driveability, gained power but also regarding fuel consumption or maybe even detectable wear on some components?
Based on your experience, would you consider the kit as adequate for a daily summer driver?

Would be great to receive some feedback,



@ all: is anybody already running the ESS kit street legal on an N52 in Germany?

BR Stephan
 
Also got me some new front control arms. They are Z4 M-sport for track use.
Hello,

can you please give me details about that parts? Did you mount original BMW-Parts or is it something else?

Before I drove the Z to ESS, I got the time to mount my new brakes :)

post-54551-0-02319500-1440787707.jpg



After fresh paint, the logo was oversprayed and sealed with some clear coat.
post-54551-0-39951000-1440788666.jpg


New rotors mounted
post-54551-0-48779100-1440788791.jpg


Cover mounted to caliper and spring
post-54551-0-65710400-1440788929.jpg


Front:

Before
post-54551-0-52359700-1440790621.jpg


After
post-54551-0-54578700-1440790677.jpg


How did you do the logo this way after painting the brakes? Did you disassemble the brake itself?

Thanks
Sven
 
Schreibt er doch: Wahrscheinlich Aufkleber und dann nochmal neu Klarlack drüber. Die Blende ist von Mercedes.
 
Before I drove the Z to ESS, I got the time to mount my new brakes :)

This is the parts used:

Front:

-Original Bmw Performance calipers
-Original Bmw M3 CSL rotors
-Original Bmw Performance brake pads
-Special made brackets for caliper made to fit Z4

Rear:

-Original Bmw 3.0Si calipers
-PF drilled rotors
-Original brake pads
-Mercedes E-Class caliper covers

Those front performance brake calipers was not a great match to my new paintjob, so I decided to paint them Lamborghini Rosso Mars 3 stage red.
As I kept the original rear caliper, I had to do those as well.

post-54551-0-82414300-1435399049.jpg


post-54551-0-02319500-1440787707.jpg


Rear brakes:

Those rear brakes was not that good:) :-)
post-54551-0-13340400-1440787488.jpg


To get a nice finish on the rear caliper, I grinded them smooth, a work from hell:confused:
post-54551-0-23291400-1440787915.jpg


After the pro paint job
post-54551-0-93440100-1440788086.jpg


To give those rear calipers a nicer look, I modificated a Mercedes E-class brake cover:) :-)
post-54551-0-66654500-1440788545.jpg


After fresh paint, the logo was oversprayed and sealed with some clear coat.
post-54551-0-39951000-1440788666.jpg


New rotors mounted
post-54551-0-48779100-1440788791.jpg


Cover mounted to caliper and spring
post-54551-0-65710400-1440788929.jpg


Front:

Before
post-54551-0-52359700-1440790621.jpg


After
post-54551-0-54578700-1440790677.jpg


Hallo zusammen,

Weiß jemand zufällig, ob es eine passende Blende/ Kappe auf für den vorderen Sattel gibt?

Vielleicht auch von Mercedes ?
 
Zurück
Oben Unten