Meine 3.0Si Individual projekt

The graph is nice, baut the overall level before seems to be a bit too low ?!

The power curve seems OK, if you keep in mind that there is loss.

But its no 35i torque curve, although its belt driven :-/. The torque builds more in the upper revs.
But that's just high level moaning....the n52 is not suitable for high boost supercharging.

But I like your so far done work!!!!!! AMAZING
 
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Your Zetts original max torque is also higher than I would ever expect for the si.

Perhaps that's why it seems there is no big increase in the lower revs.

Is there any special motor mapping planned to straighten the curve?
 
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Your Zetts original max torque is also higher than I would ever expect for the si.

Perhaps that's why it seems there is no big increase in the lower revs.

Is there any special motor mapping planned to straighten the curve?


This is a centrifugal kompressor, not a screw kompressor. That is why is it very little increase at low rpm. It is actually a big turbo strangeled by a belt that is forced by the rpm of the engine...

I had a Z4 35i before and upgraded to 400hp..
Yes, it had much more low end torque. But this one feels faster at the top end. The E86 is 200kg lighter car than the E89... A stock 35i isn't close to the enjoyment of this one..

You can't feel the dips. When it was stock, it was possible to feel... It pulls so much harder now, so you get past the dips faster, then hard to feel...
 
Got me one of those clean multi displays for the Z :D

Very easy install and connected to the obd2 gate.
Will also install some input from the supercharger, then it will show boost as well:bulge:

Right now it shows rpm, real speed, water temp, 0-100 time, throttle, intake temp, voltage and got a shift light..

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So finally here is the pics of my new Mstache carbon splitter and Tekarbon carbon spoiler.

I wanted the splitter to stand out just a little more, so I did a pinstripin to it :)

The easy way had been doing a vinyl pinstripe, but I wanted a painted pinstripe. So I bought some red vinyl and used it as a marker for the fineline masking tape :D

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The Tekarbon carbon spoiler was a little uneven, but after some filler and sanding it was straight :D
Next it was painted in car colour, but the backside was kept carbon. A pinstripe was added with the same technic as the splitter.

Both parts got two layers of clearcoat after the Rosso mars Lamborghini red pinstripe was sprayed on

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Final result
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Hab beim Herrn Schwarzlmüller, der den Vertrieb für das P3 Display in Österreich hat mal angefragt ob es möglich ist auch die E85/E86 Version zu besorgen.
Hatte das Teil hier schon mal im E89 Bereich gesehen, glaube Isoklinker hat das, war mir jetzt neu das es das auch für unsere Z4 gibt.
 
Was hat der TÜV mit der Innenfarbe der Scheinwerfer zu tun?
Ich hatte mich nur im Internet "schlau" gemacht und da hieß es immer, dass es eine bauartliche Veränderung der Scheinwerfer ist und somit nicht legal. Ist das nicht so?
Muss ich wohl mal zum TÜV fahren und direkt mit einem Prüfer klären.
 
Was hat der TÜV mit der Innenfarbe der Scheinwerfer zu tun?
Weil durch die Veränderung der Scheinwerfer bzw. dem Innenbereich die Zulassung erlischt.
Ob das auch nur für die andere Farbe der Blenden gilt weiß ich nicht.
Genau so auch in dem Fall wenn man sich Standlichtringe etc. verbaut.
Du kannst Dir zwar ein lichttechnisches Gutachten erstellen lassen, aber ich gehe davon aus das Du den Preis dafür nicht zahlen möchtest.
 
Got me one of those clean multi displays for the Z :D

Very easy install and connected to the obd2 gate.
Will also install some input from the supercharger, then it will show boost as well:bulge:

Right now it shows rpm, real speed, water temp, 0-100 time, throttle, intake temp, voltage and got a shift light..

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Great idea. Do think the display would fit into the cupholder slot, too? Those things keep breaking in my car and I somehow can't be bothered to replace them any more.
 
Weil durch die Veränderung der Scheinwerfer bzw. dem Innenbereich die Zulassung erlischt.
Ob das auch nur für die andere Farbe der Blenden gilt weiß ich nicht.
Genau so auch in dem Fall wenn man sich Standlichtringe etc. verbaut.
Du kannst Dir zwar ein lichttechnisches Gutachten erstellen lassen, aber ich gehe davon aus das Du den Preis dafür nicht zahlen möchtest.

Da bin ich mir nicht sicher. Bei den Standlichtringen veränderst du die Ausleuchtung der Ringe. Wenn das Inlay lackiert wird, ändert das nicht die Ausleuchtung!
Ich denke die Tatsache das es das Inlay auch serienmäßig in schwarz gab schließt eine Auswirkung auf die Ausleuchtung fast aus. &:
 
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